Saker som skulle göra mig ännu mer fattig

Det börjar i karaktärseditorn. Du kan välja mellan noble elf, mountain elf och forest elf och mellan kille och tjej. Jag väljer manlig forest elf rouge, så jag kan öppna kistor, har läst tidigare att det ska finnas många kistor i den här spelvärlden. DPS, självklart, för Dragon Age har lärt mig att det är bäst att stå på avstånd med en op pilbåge.



Jag vaknar upp i en grotta i Death mountain och äventyret börjar. Jag har hela Huyrule framför mig och det finns sidequests och romansalternativ nästan överallt. Du kan bli vän och ovän med allt och det kommer att påverka hur folk uppfattar dig och hur spelet blir senare. Du kan, om du är tilllräckligt bra på övertalning och har henne på tillräckligt hög affection, få prinsessan Zelda att gifta dig med dig. Du kan välja att bespara Ganondorf för att slänga in honom i Temple of Time igen men du får skylla dig själv för han kommer rymma och du kommer behöva göra om allting igen för det är Ganondorf, kom igen.



Det vore fint att kunna köpa ett hus i Castle Town eller Kakariko Village och få veta mer om alla där. Man kanske till och med skulle kunna få spela som en Goron? Eller iallafall som en alv som blivit lämnad till Death Mountain för att föräldrarna inte ville ha en och sedan blivit uppfostrad som en av "the gorons".

En av de viktigaste sakerna som skulle fungera var alternativet att säga nej. Det har man inte i Zelda som nuläget är för om du svarar nej så frågar de antingen igen eller så får du starta om konversationen när du känner dig redo att säga ja helt enkelt. Som om man är ett olydigt litet barn som måste få lite betänke tid innan man kuvar sig för föräldrarnas vilja/regler/maktmissbruk. Nintendo är som en maktmissbrukande förälder helt enkelt, men jag tror att till och med jag skulle köra ett MMORPG om det fanns ett riktigt bra som är baserat på något av Nintendos kolosser. Kanske till och med betala en måndsavgift för det. Zelda eller Mario, wow. Fast ett vanligt rollspel hade ju inte varit fel det heller.
Allmänt | |
Upp