En vecka utan cola, dag 3

Det är inte grejen att jag inte klarar en vecka utan cola, det är grejen att jag avstår detta för att bevisa att jag klarar en vecka utan cola för någon annan som gör det så olidligt. Jag vinner i n g e n t i n g  på att inte dricka cola i en vecka. Denna någon annan är iallafall min brother from another mother, som ni hittar här på hans fina blogg theNPC.
Åkte förbi McDonalds påväg hem idag och beställde en meny och hade det inpräntat att nej, jag ska inte dricka cola för jag ska klara mig i en vecka. Först tänkte jag välja Light eller Zero (för det räknas inte) men jag valde fanta. Äcklig blaskig apelsinsaft med sodastreamat vatten. Oj vilken ångest jag hade när vi körde fram till luckan för att betala. Nära till tårar för att det kändes så fel. Kom på när vi var framme vid hämtluckan att en milkshake hade varit det ultimata, för det köper man ju aldrig och det smakar iallafall inte gult vatten. Men jag valde fanta.
Det är en principsak. Det handlar om att under hela mitt liv har jag alltid druckit cola och ingen annan äcklig läsk. Cola och apelsinfestis på fredagar till fångarna på fortet. Har aldrig gillat fanta eller sprite eller sockerdricka. Jag har aldrig gillat pepsi, 7up eller singo heller för den delen. En annan pinsam historia är att jag tog fel på ett blindtest mellan cola och pepsi också, vidrigt. Men till mitt försvar så var båda fisljumma och man fick bara dricka ett glas med läsk och inte jämföra mellan båda. Inte okej. Ingen ursäkt heller för den delen. Det känns jättejobbigt.
PEACE
Allmänt | |
#1 - - Browwwwberg:

Cola och apelsinfestis?? alltså va? Har aldrig hört på maken till tokerier

Upp